Dobór gadżetów reklamowych a preferencje grupy docelowej

Planujesz zastosować gadżety reklamowe jako formę promocji swojej firmy? Zastanawiasz się, od czego powinieneś zacząć planowanie strategii? W pierwszej kolejności powinieneś przede wszystkim skupić się na grupie docelowej, czyli osobach, do których trafią gadżety z logiem i nazwą twojej firmy. To w końcu twoi potencjalni klienci!

Gadżety reklamowe a grupa docelowa

Podczas tworzenia strategii, dobierania oraz projektowania gadżetów reklamowych kluczowe znaczenie ma dokładne poznanie grupy docelowej, czyli osób, do których są one adresowane. Tylko wtedy będziemy mogli bezbłędnie trafić w ich gusta, preferencje oraz potrzeby, co będzie miało bezpośredni wpływ na skuteczność zastosowanego przez nas nośnika reklamowego. Reklama zaprojektowana zgodnie z oczekiwaniami potencjalnych odbiorców to nie tylko większa szansa na to, by komunikat reklamowy został przez nich zauważony, ale również by skutecznie na nich oddziaływał.

Wyznaczenie i szczegółowe scharakteryzowanie grupy docelowej to podstawa każdej świadomej strategii marketingowej. W przypadku komunikatów tekstowych pozwala na zastosowanie języka, który najlepiej trafi do danego odbiorcy. W przypadku przekazu niewerbalnego umożliwi taki dobór kolorów, motywów i grafik, które najsilniej “przemówią” do preferencji klientów. Co więcej, zaznajomienie się z grupą docelową ułatwi także dobór takich gadżetów, które okażą się najskuteczniejsze. Przykładowo, w przypadku osób młodych bardzo często wybieranym nośnikiem są USB, na których może zostać nadrukowane logo lub nazwa firmy.

Podczas tworzenia strategii w oparciu o preferencje grupy docelowej, warto jak najlepiej zaznajomić się z preferencjami oraz stylem życia potencjalnych klientów. Warto więc zastanowić się, jakimi przedmiotami otaczają się najczęściej, jakie gadżety są przez nich wykorzystywane, co mogłyby przydać się im w codziennym życiu. Następnie należy rozważyć również design, kolorystykę, a nawet materiał, z którego wykonany będzie nasz gadżet reklamowy. Przykładowo, jeśli chcemy trafić do osób prowadzących zdrowy tryb życia i preferujących ekologiczne rozwiązania, dobrym gadżetem reklamowym będzie torba na zakupy wielorazowego użytku – najlepiej stylowa, designerska i wykonana z ekologicznego materiału.

Leave a Reply