Kiedy należy zmienić gadżety reklamowe?

Bardzo wiele firm w swoich działaniach promocyjnych wykorzystuje różnorodne gadżety reklamowe. Aby jednak ich skuteczność była zadowalająca, muszą być zbieżne z wizerunkiem firmy, realizowaną strategią, a także zmieniającymi się trendami rynkowymi. Stosowanie przez wiele lat tych samych gadżetów w większości przypadków nie jest zbyt dobrym pomysłem. Podpowiadamy, kiedy firma powinna zmienić gadżety reklamowe, aby wciąż skutecznie docierać z przekazem do potencjalnych klientów.

Sygnały świadczące o tym, że pora zmienić gadżety reklamowe

  • Zmień gadżety reklamowe, gdy odbiorcy nie są już nimi zainteresowani. Brak zainteresowania gadżetami reklamowymi to najważniejszy sygnał, że czas na zmiany. Jeśli odbiorcy nie są nimi zaciekawieni, nie spełnią one założonych celów, a więc nie będą promować marki i wspierać sprzedaży. Najczęściej takie nieskuteczne (i niechciane) gadżety zalegają na półkach w firmowym magazynie.
  • Nowości czasami są potrzebne! Oczywiście nie ma nic złego w odnawianiu gadżetów reklamowych. Jest to w pełni uzasadnione, jeśli odbiorcy ciągle są nimi zainteresowani. Niemniej jednak wprowadzenie nowości może wzbudzić jeszcze większe zaciekawienie. Jest to szczególnie ważne, jeśli chcemy dotrzeć z przekazem marketingowej do szerszej grupy odbiorców. Warto też pamiętać, że klienci się zmieniają, a wraz z nimi ich potrzeby. Warto więc dążyć do tego, aby gadżety zawsze podążały za tymi zmianami.
  • Zmiana gadżetów wraz ze zmianami wizerunku firmy. To zupełnie oczywiste, że wraz z wizerunkiem firmy, powinniśmy zastanowić się nad zmianami w ofercie gadżetów reklamowych. Gadżety zawsze powinny być spójne z identyfikacją wizualną firmy. Dzięki temu, gdy trafią do potencjalnego klienta, od razu będą kojarzyć się z daną firmą.
  • Brak konkretnego pomysłu na zastosowanie gadżetów reklamowych. Decydując się na zastosowanie gadżetów reklamowych, powinniśmy dokładnie wiedzieć, jaki jest ich cel. Jeśli okazuje się, że w firmowym magazynie jest wiele gadżetów reklamowych, ale nie bardzo wiemy, w jaki sposób i komu je rozdystrybuować, jest to najlepszy sygnał, że pora je zmienić.

Leave a Reply