Prezent biznesowy, czyli co podarować kontrahentowi

Upominkami obdarowujemy się z różnych okazji. Jest to wyraz naszego szacunku dla danej osoby, przyjemny sposób na podkreślenie naszej sympatii i pozytywnego nastawienia. Prezenty, małe i duże, wręczane są również w ramach podziękowań, uznania, przeprosin itd. Upominki nie są jednak domeną wyłącznie życia prywatnego. Prezenty biznesowe wręczane kontrahentom, klientom, partnerom biznesowym czy pracownikom to świetny sposób na podkreślenie zadowolenia z dobrych relacji zawodowych, ale i korzystny ruch wizerunkowy.

Najlepszy prezent biznesowy

Bardzo często pojawia się problem, jaki prezent biznesowy będzie najlepszy. W tym przypadku jednak wcale nie chodzi o oryginalność czy też wartość upominku. Najważniejsze jest dobranie takiego przedmiotu, który będzie spójny z działalnością firmy, a jednocześnie stosowny w przypadku konkretnego kontrahenta. Co więcej, specyfika prezentu zależy również od relacji, jakie łączą nas z danym klientem czy partnerem biznesowym. Jak w każdym innym przypadku, liczy się takt i wyczucie smaku.

Przykłady prezentów biznesowych:

  • długopisy z nadrukiem, pióra wieczne, zestawy piśmiennicze
  • kubki, filiżanki, kufle, kubki termiczne, termosy
  • pendrive’y, powerbanki, odtwarzacze MP3 i MP4, ramki cyfrowe
  • kalendarze książkowe, biurkowe, stojące itp.
  • słodycze

Oczywiście lista prezentów biznesowych może być znacznie dłuższa. Niemniej jednak te przedstawione powyżej są uniwersalne i bardzo przydatne, więc z pewnością osoba nimi obdarowana będzie zadowolona.

Bardzo ważne jest jednak, aby dany prezent cechował się dobrą jakością. Jeśli długopis, USB lub inny przedmiot odmówi posłuszeństwa po pierwszym użyciu, raczej nie będzie to świadczyło dobrze ani o prezencie, ani o naszej firmie. Wysoka jakość upominku to bardzo ważna kwestia.

Nie mniej istotne jest również eleganckie zapakowanie prezentu. Warto dołączyć do niego niewielki liścik, w którym wyrazimy swoją sympatię lub zasugerujemy, z jakiej okazji wręczamy upominek.

Leave a Reply